سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سکوت را در سه جا دوست دارد :به هنگام خوانده شدن قرآن، به هنگام پیش رفتن به سوی دشمن، و به هنگام تشییع جنازه . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امامزاده میر عبداله بزن آباد
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» 12 نکته قرآنی پیرامون انتخابات

در آستانه فرا رسیدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نیز پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 12 نکته قرآنی پیرامون انتخابات را منتشر کرد که خلاصه ای از آن بازنشر داده می شود. 

دوازده نکته قرآنی پیرامون انتخاباتیکم: اعضای جامعه اسلامی که به عنوان «مؤمنین» شناخته می شوند ، همواره با ایمان، حاکم و سرپرست خویش را بر می گزینند. نه تنها ایمان پذیرش فکری وجود خداست، بلکه مؤمن یک جا، نظام عقیدتی، نظام سیاسی، و نظام حقوقی حاکم بر زندگی خویش را با معیار الهی انتخاب می کند. ایمان فقط تحوّلی از مقوله شناخت و باور در زندگی انسان نیست؛ مجموعه ای از شناخت، باور، محبّت و عمل است. مؤمن، خدا را می شناسد، باور دارد، و به او محبت می ورزد. او را به عنوان ولی و حاکم و سرپرست شایسته انسان و جهان می شناسد و تنها او و نمایندگان او را به عنوان حاکمان مشروع و مفید در زندگی اجتماعی پذیر است. «اَللهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النُّورِ»؛ (بقره/ 256) «خداوند ولی کسانی است که ایمان آوردند. آنهارا از تاریکیها به سوی نور می برند.»
دوم: پذیرش و گزینش افراد و اشخاصی در برابر خدا و در کنار او بدون اذن الهی، و قبول فرمان و سلطه آنان بدون دستور خداوند، نوعی شرک است که با ایمان همخوانی ندارد و عامل تسلط شیطان بر زندگی انسانهاست. «اِنَّما سُلطانُهُ عَلَی الَّذینَ یَتَوَلَّونَهُ وَ الَّذینَ هُم بِهِ مُشرِکونَ؛» (نحل/ 100) «تسلط او (شیطان) تنها بر کسانی است که او را به سرپرستی خود برگزیده اند، و آنها که نسبت به خدا شرک می ورزند.»
سوم: انتخاب رئیس جمهور و هر وکیل و وزیر و کارگزاری، به انگیزه تأمین نیازهای گوناگون اجتماعی صورت می گیرد، و انسان از دیگران انجام کاری را می خواهد که خود از انجام آن ناتوان است. نیازهای دفاعی، اقتصادی، معرفتی، اجتماعی و ... زیر بنای فکری گزینشها و انتخاب مسئولان و مدیران است. در تفکر توحیدی، بشریت غیر از خدا، ولی ، نصیر، شفیع، نگهدارنده  و مرشد و راهنمائی ندارد و می داند که از هیچ کس و هیچ نیرویی بدون حول و قوّه او، کاری ساخته نیست. بنابراین حاکم و ولی مطلق هستی اوست و قبل از هر کار باید نظر الهی را شناخت و خوشنودی او را در نظر گرفت.
چهارم: ریاست جمهوری در تفکر اسلامی جدا از جایگاه ولایت و رهبری، سمتی دارای جایگاه عقیدتی و فقهی نیست؛ بلکه رئیس جمهور نقش معاون اول و وزیر حاکم و والی اصلی در امت اسلامی را ایفا می کند. از این رو شرط اوّل مشروعیت و صلاحیت رئیس جمهور، هماهنگی کامل با ولایت فقیه است. در این اندیشه ریاست جمهوری، جایگاه معاون، مشاور، یار و نزدیک ترین همکار اجرائی ولی فقیه را گرفته است و مجری سیاستها و رهنمودهای مصوّب رهبری و قوانین ابلاغ شده از سوی قوّه مقننّه کشور است.
پنجم: انسانها در تفکر قرآنی سه گروه اند: 1. مؤمنین و متقین؛ 2. کفار و مشرکین؛ 3. منافقان. در انتخابات جامعه اسلامی که برای گزینش مدیران و مسئولان عالی جامعه اسلامی صورت می گیرد، هیچ کس حق ندارد به کفار و مشرکان و احیاناً منافقان رأی بدهد و نهاد شورای نگهبان نباید صلاحیت عقیدتی، اخلاقی و سیاسی کاندیداها را احراز کند و کفار و منافقان در جامعه اسلامی هرگز نباید به ریاست جامعه اسلامی چشم طمع بدوزند. ایمان با گزینش کفار و منافقان و پذیرش سلطه آنان بر جامعه اسلامی و حتی بر یک مؤمن سازگار نیست. (مائده/ 51 و 81)
ششم: رئیس جمهور صالح در تفکر قرآنی شاخصهای معرفتی، اخلاقی، رفتاری و عقیدتی ویژه ای دارد، که بدون این ویژگیها، غاصب محسوب می شود.ایمان و اسلام باوری، قرآن شناسی و سنت شناسی، عدالت محوری و تقوا مداری، توانایی بدنی و دشمن شناسی، زهد و ساده زیستی، و صداقت و مدیریت مکتبی، از اصلی ترین شرایط رئیس جمهور صالح در نظام اسلامی است.
هفتم: همان گونه که هماهنگی وزرا با رئیس جمهور ضرورت دارد و زنجیره مدیریت کشور باید همفکری و همکاری داشته باشند و مدیران کل با استانداران، و فرمانداران با استانداران همراهی و همدلی برقرار کنند، هماهنگی حاکمان و رهبری، و رئیس جمهور با نظام بخش انسان و جهان و آفریننده آسمان و زمین ضروری و سرحلقه تمام هماهنگیها و توفیقهاست. پیام آوران الهی نخستین حلقه های هماهنگی با اوامر الهی هستند، و پیشوایان معصوم: دومین حلقه در ارتباط با نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و فقیهان جامعه الشرائط سومین حلقه و رابط امّت اسلامی با پیشوایان پاک محسوب می شوند.
هشتم: انتخابات به طور عام و انتخاب ریاست جمهوری، در تفکّر اسلامی، از یک سو حق مردم است و از دیگر سو وظیفه آنان، حضور در صحنه و شرکت در رأی گیری حق مردم و وظیفه ای فراگیر و همگانی است. عقل و اندیشه حکم می کند هیچ کس نسبت به سرنوشت خویش بی تفاوت نباشد و عقل و فطرت و عدالت خواهی ایجاب می کند شایسته ترین فرد در جایگاه خدمت و کرسی ریاست امت اسلامی قرار گیرد. راه تشخیص صالح ترینها، عکس و فیلم زیباتر و تبلیغات بیشتر نیست؛ استواری در ایمان، سابقه جهاد، نشاط و کارایی، صلابت در پاسداری از ارزشها، و تقوا و عدالت محوری و ایثار و فداکاری و دانش و آگاهی، ترازوی ارزیابی انسانهاست.
نهم: پس ازولی فقیه، مهم ترین مسئله در زندگی جامعه ما، ریاست جمهوری و قوه مجریه کشور است. امنیت، عدالت، استقلال، آزادی، اتحاد اجتماعی، رفاه و آسایش عمومی و تعالی فرهنگی تا حدود زیادی به مواضع و رفتار و عملکرد وی ارتباط دارد. شناسایی، گزینش، حمایت و یاری و نصرت «شایسته ترین فرد» برای تصدی این جایگاه، وظیفه ای عمومی است که پاسداری از حقوق و وظایف اجتماعی بدون این اقدام میسّر نیست.
دهم: تفکیک رهبری معنوی از رهبری سیاسی فاجعه ای بزرگ است که سرانجام به خانه نشینی و انزوای قرآن و حضور و سلطه قوانین و معیارهای به اصطلاح جهانی در زندگی مسلمانان می انجامد.هدایت فرهنگی از هدایت سیاسی تفکیک پذیر نیست، از این رو این تمرکز در ولی فقیه تبلور یافته است.
یازدهم: در عصر غیبت معیارهای معروف و منکر و شاخص های صالح و ناصالح تغییر نکرده و نمی کند. ارزشها و احکام الهی جاودانه است و حلال و حرام نبوی تا قیام قیامت معتبر است.رئیس جمهور و نماینده مجلس و هر مسئول نظام اسلامی باید در آغاز در ترازوی عقیدتی و زن شود، سپس با ترازوی اخلاق، رفتار و کردارش ارزیابی گردد، سپس تواناییهای علمی و فنّی وی مورد توجه قرار گیرد. دانش و تخصّص یک معیار است، ولی تنها معیار و نیز معیار اوّل نیست.سوابق ارزشی در صورتی معتبر است که تداوم یابد. وگرنه در جهت مثبت و منفی میزان حال فعلی افراد است. داوطلبان را با میزان قرآن و عترت: بسنجیم و شایسته ترین را برگزینیم.
 
دوازده نکته قرآنی پیرامون انتخاباتدوازدهم: ایجاد جامعه ای از اولیاء الله و تشکل جهانی حزب الله، هدف نهایی و عالی حکومت اسلامی است. اولیاء الله کسانی هستند که فرمان خدا بر تمام ابعاد زندگی آنان حاکم شده است. چشم و گوش و دهان و دست و پای آنان و حتی عواطف و احساسات و قلب و روح آنان تسلیم خداست و پیدایش چنین جامعه ای، از بزرگ ترین اهداف پیامبران و اولیای الهی است. رئیس جمهور و دیگر کارگزاران جامعه اسلامی باید رو بدین سمت و سو داشته باشند و موازین و معیارها و روشهای غربی و آرمانهای کفّار را در جامعه اسلامی پی گیری نکنند.«وَ مَن یَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا، فَاِنَّ حِزبَ اللهِ هُمُ الغالِبُونَ»؛ (مائده / 56) «و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد با ایمان را بپذیرند، (پیروزند؛ زیرا) حزب (و جمعیت) خدا پیروز است.»ایمان و اسلام باوری، قرآن شناسی و سنت شناسی، عدالت محوری و تقوا مداری، توانائی بدنی و دشمن شناسی، زهد و ساده زیستی، و صداقت و مدیریت مکتبی، از اصلی ترین شرایط رئیس جمهور صالح در نظام اسلامی است.پیروز و حزب الله کسی است که خدا و پیامبر و انسانهای با ایمان را به ولایت برگزیند. پیروزی در دنیا و فلاح در آخرت در گرو گزینش اولیای الهی است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابراهیم شفیعی ( چهارشنبه 96/2/27 :: ساعت 4:35 عصر )
»» گزینه های جدید برای انتخاب رهبر آینده ایران و جهان تشیع؟

1

به نام خدا و برای خدا

در حالی که استکبار جهانی و اذناب منطقه ای و لیبرالهای داخلی شیطان بزرگ بصورت شبانه روزی بر علیه انقلاب اسلامی توطئه می کنند، جریان انقلابی، باید همه تلاش خود را بر پایه وحدت استوار نموده و تفرقه ها را کنار گذاشته و در صفی واحد جهت ریشه کنی منافقین و لیبرالها از درون قوه مجریه اقدام نمایند و این شدنی است، مگر اینکه برخی از انقلابیون، عافیت طلبی را کنار نگذارند و از کار تشکیلاتی در یک مجموعه واحد بپرهیزند!

خداوند در سوره آل عمران آیه 200 به کار تشکیلاتی از سوی مؤمنان تأکید ورزیده و می فرماید: یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا اصبِروا وصابِروا ورابِطوا واتَّقوا اللهَ لَعَلَّکُم تُفلِحون ترجمه: «اى کسانى که ایمان آورده‏اید! استقامت کنید! و در برابر دشمنان (بصورت اجتماعی)، پایدار باشید و از مرزهاى خود(امام)، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید»

قرآن باید تابلوی حرکت جریان انقلابی در این مقطع حساس باشد، زیر بی عملی، بی تدبیری و خیانت دولت تزیر جناب روحانی، بر عامه ملت ایران ثابت شده و لذا امکان ریشه کنی غده سرطان لیبرال-سکولار از درون سنگر انقلاب اسلامی(قوه مجریه) دور از ذهن نیست زیرا، جریان لیبرال-سکولار، نه کارنامه درخشانی در نزد مردم دارند و نه اعتقادی به مبانی اسلام و اصول انقلاب اسلامی دارند، آنچنان که پیروان ضدانقلاب شان، در ایلام به امام هشتم علیه السلام اهانت ورزیده و در یکی از دانشگاهها، منکر حرم اهل بیت علیهم السلام در عراق و سوریه شده و به مدافعان حرم و شهداء حرم اهانت ورزیده اند!

جریان انقلابی بدانند؛ در حال "عبور از پیچ بزرگ تاریخی" هستیم، که در این راستا، دو جبهه استکبار جهانی با هم افزائی جبهه

لیبرال-سکولار داخلی در برابر انقلاب اسلامی صف کسیده، تا بصورت خزنده اصول و مبانی انقلاب اسلامی را به نفع لیبرالیسم غربی تغییر دهند و لذا اگر جریان انقلابی، ذره ای غفلت ورزند و اجازه دهند تا سنگر قوه مجریه، همچنان در تسخیر نااهلان و نامحرمان لیبرال-سکولار بماند، قطعاً در نزد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و 230 هزار شهید و امام راحلمان پاسخگو نخواهیم بود، زیرا حضرت روح الله فرمودند: «این انقلاب امانتی است که باید بدست شما به صاحب اصلی آن سپرده شود. با دست شما بلی با دست شماپس همانند حسن روحانی و اعوان و انصار لیبرالش، به امانت امام عصر(عج) خیانت نکنیم، که حافظ شیرازی گفته است: ناز پروده تنعم نبرد راه به دوست/ عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد.

حرف پایانی، تک بیتی از دیوان اشعار امام خمینی تقدیم می گردد، که فرمودند:

وعده دیدار نزدیک است، یاران مژده باد / روز وصلش میرسد، ایام هجران می رود.



غ

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابراهیم شفیعی ( یکشنبه 96/2/10 :: ساعت 9:45 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

راهکارهایی برای استفاده بیشتر از آخرین شب قدر/ شاید این آخرین شب
اعمال شب های قدر
تصاویر مراسم احیای مهدوی در محل امامزاده میر عبداله بزن آباد
چرا امام محمد تقی(ع) را جواد الائمه میگویند؟
ذکر خدا
نو امیدی از رحمت خداوند
مهریه معنادار همسر شهید حججی چه بود؟
یادبود شهید حججی در شهرستان قائنات /گزارش تصویری
نابودی رژیم صهیونیستی زیر 25 سال
پوستر ویژه آزادی فلسطین با تصاویر رهبران سیاسی جهان اسلام
بیانیه روز قدس پایگاه امام حسن (ع) بزن آباد
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 13
>> مجموع بازدیدها: 166460
» درباره من

امامزاده میر عبداله بزن آباد

» پیوندهای روزانه

حلقه شجره طیبه شهید کاوه بزناباد [9]
امامزاده میر عبداله بزن اباد [9]
باشگاه خبرنگاران جوان [1]
ساعت مچی مردانه
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
امامزاده[4] . قران، خانواده ، اسلام ، زندگی ، معیار زندگی .
» آرشیو مطالب
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
تیر 95
بهمن 95
اسفند 95
اردیبهشت 96
فروردین 96
خرداد 96
تیر 96

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
EMOZIONANTE
در انتظار آفتاب
فرهنگی هنری و عامیانه
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
###@وطنم جزین@###
دلتنگ...
همنشین
جاوید باد ایران
قاصدک
مهاجر
لبهای زخمی
upturn یعنی تغییر مطلوب
دلبری
ترکشهای روح (تا دولت هشتم همراه با دکترسعید جلیلی)
جاده های مه آلود
جوان ایرانی
سیب سرخ
قیدار شهر جد پیامبراسلام
سر فراز باشی میهن من
سجاده ای پر از یاس
دیوانه حسین ودلباخته حسین
وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه بصیرت
بلوچستان
داروخانه دکتر سلیمی
لباس شخصی
اسپایکا
تصویر نور
امل کوچولو
علی داودی
حرف هایی از زبان منطق و احساس
حرف خودمونی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
وبلاگ شخصی حامد ذوالفقاری
در انتظار ظهور
ندای دریا
رهائی شهرضائی (گلچین مناسبتی)
چشمـــه هــای رحمــت
عشق الهی
شیرمرغ تا جوراب دایناسور اینجاست
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
جوک بی ادبی
امامزاده میر عبداله بزناباد
ستارگان دوکوهه
برترین لحظه ها
وبلاگ بایدهلو باشد
ساعت یک و نیم آن روز
گوهر کمال
دریــــــــای نـــور
شادیهای کوچک یک خانم خونه دار
عشق مشعلدار
آیا عشق به همین معنی است؟
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
پیامنمای جامع
بادصبا
ای روشنای خانه امید، ای شهید...
طریق یار
سایت روستای چشام
کارشناس مدیریت دولتی
زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر
ابـــــــــــرار
محمدمبین احسانی نیا
ستاره سهیل
*bad boy*
(خوش گلیب سوز)
پارسی نامه
یاد دوستان به خیر....
زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده)
مرام و معرفت
تربیتی
سربازی در مسیر
حرم الشهدا
دل شکسته
برو تا راحت شی
دنیای پیچیده ی امروز
دل نوشته
هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها جوی آباد محله بختیاری ها
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
سعادت نامه
کلبه تنهایی
خلوتگه راز
S&N 0511
الهگان
زندگی شیرین
عشق
عمومی
ترخون
عشق پنهان
مصطفی
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
خادمین حضرت فاطمه سلام الله علیها ،جیرفت
دلنوشته های من
بهشت بهشتیان
در آغوش خدا
اواز قطره
محمد قدرتی
اســــرارِ وجـــود
گل یا پوچ2؟
خادمة القرآن
sajadb.tk
یـ|ـہ |دُنیـ|ـآ دِلَـ|ـم| گـِرفـ|ـتـِہツ
و....الهــــــه
وبلاگ شخصی محمد
عمارمیاندواب
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی
آن دنیا 13
گذری به نام امام نقی علیه السلام
همه هستیم
دکتر حسن روحانی
اشعار
ره توشه
گلابــی نباشـــــــــــــیم!
I AM WHAT I AM
بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران
مجموعه اشعار الیکا یحیایی
اینجا گرانیگاه است
PARINAZ
صدفی از جنس پارچه
شاخابه عشق
ولایت
مکاشفه مسیح
غزلیات محسن نصیری(هامون)
*دنـیــــای مـــــــن :) *
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دشت ناز
حرف دل
عشق یعنی ...
سَعبا میغلا
رویابین
معماری
سلطان قلب ها CR7
اینجا همه چی در همه
طوبای محبت
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
قتلیش
دوستی
انتظاری غریب
ریحانه
نوری چایی_بیجار
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
نمی دونم بخدا موندم
هیئت
سلام سلام
٠•●نا کجـا آبــــاد دل مــن●•٠
ساحل نجات
من و تنهایی و وبلاگ
دل نوشته های یک دیلامی
کردکوی
allah is my lord
کلبه ی عشق
شبکة المشکاة الإسلامیة
دل شکسته
جنبش مرگ بر آمریکا
من و تو...ما
عمو همه چی دان
فرهنگی
خــــــــــــــــاطــــــــــــره هـــا
EsOeS-MuSiC
داش هادی
جوک ، اس ام اس ، عکس باحال
بهار عشق
*(حرفهای نگفته)*
دو دو(دایی) اری
کیمیای ناب
ღای دریغاღ
چادر خاکی
هــیــچـــــســتـــــــــــــــــــــانـ
ماه مهربان من
ادبیات
عدالت جویان نسل بیدار
آیه های نور
قدیسان مرگ
یاور 313
ܓ✿ خیلی دخترونه
کارمزد بزرگ سوادکوه
ghamzade
نفس نفس تا عشق
علم نانو در زندگی
بی خیال همه چی
بلاغ مبین
تمنای یاد دوست
Love..:R:..
سکوت باران
erika
•.♥.• تــــبــلــیـــغــات رایـــگــان •.♥.•
یارمهربان
فریضه برتر
از هر دری سخنی
RANGARANG
کوثر ولایت
مقاله های تربیتی
مهندسی پیوند ارتباط داده ها ICT - DCL
Cyberom UTM
Taravoshate zehn
ـــاستـــ♥8♥ــــادـــــ
اشـــــــک
بهاره تنها
دانشجویی حس خوب زندگی
بفک بستنی
آموزش تست زدن کنکور
عشق نامه
فقط خدا
mahemalakut
سیدطاها مخبر
I love you
آبشار
اهسته اهسته
مناجات با عشق
حسام الدین شفیعیان
دانشجوی میکروبیولوژی
زمان-زندگی؟
امام حسین (ع) شهید
طراح لباس
ثانیه ها...
صداقت
خدایادیدمت...استوپ!!!

Life Is Now
تَرَنّم عفاف
ایشلیبدیش
red roz
یکی یه دونه ی باباش
PARSTINMARIA
نمیدونم
جالب انگیزناک
معرکه همون قلقلک
از دل برود هر انکه . . . .
*دختر احساس فرانک*
سیاه و سفید
مطالب جالب
قلب شکسته
new start
دریادلان ولایت
هدیه با شکوه خدا...
مطالب پایه ی ششم دبستان
ME&YOU
... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی
زمزم ولایت
امامزاده میر عبداله
متفاوت
بسوی ظهور
دریادلان بی ادعا
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
من وتو
صد سال حسرت
hediyevahidian
الغاشیه
خوشنویسی ایرانی
یا فاطمه الزهرا (س)
تنهای تنها
دوست خوب
سلامت ما
صدف
اس ام اس پ ن پ
عکس و جک و اس ام اس
جهاد ولایت
CHARMING OF ME
هنوزم عاشقتم
جوانان بیجار
پرستو
عاشقانه
salaam
ستاره سوخته
نقاشی ایرانی نگارگری
هزار حرف نگفته
نــورها
پیرمرد تنها
سیاست روز
ازروی ناچاری
نیلوفرانه
دیوونه بازی
ضد پسر...
شهید
من یک احمدی نژادی هستم
فروشگاه
ترک دانلود
خانم دکتر !!!
BE MINE
تا بهشت راهی نیست 2
جوکستان
انجمن دانشجویان معماری کهگیلویه و بویر احمد
هیچی
کوچه باغ های زندگی
ایران در پیچ و خم تاریخ
عشق بی ساحل
*...بانو...*
تدریس تضمینی دروس حسابداری هنرستان و کارودانش
نرگس موسوی
*آموزش زبان کودکان*
The Assassins
تینا
میقات با خدا
جایی برای خنده وشادی و تفریح

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



















































































اخبار ایران و" alt="خیریه محمدالرسول الله - به روز رسانی : 3:24 ع 92/6/29 عنوان آخرین نوشته : دختر ناز" width='85' >


















» طراح قالب